گلبرگ | تورهاي داخلي و خارجي گلبرگ | تورهاي داخلي و خارجي .

گلبرگ | تورهاي داخلي و خارجي

تور شيراز

 

بخشي از اين محبوبيت به تاريخ و تمدن گذشته آن بر مي گردد ، براي‌چه كه يكي از بزرگ ترين و با شكوه ترين بنيادگر هاي تاريخي جهان يعني تخت جمشيد را در خودش به‌ازاي داده است . شيراز فرهنگ ثروتمند دارد و تعدادي از سران علم و ادب نيز از اين سرزمين برخواسته اند كه از شناخته شده ترين اين بزرگان مي انرژي به حضرت حافظ و جناب سعدي اشاره نمود . از طرفي كوهستاني بودن آن و همين طور قرار گيري اش در حدود آب و هوايي گرم سبب شده در بسيار ماههاي سال هواي آرام و دما داشته باشد . با اين وجود بهترين زمان سفر به اين شهر ارديبهشت ماه خواهد شد كه نه اقليم سرماي شديد زمستان را دارد و نه گرماي زياد تابستان آزارتان مي بدهد . تمام اينها دست به دست هم داده بوده است تا شيراز را مبدل به شهرنشين توريستي بسازد به طوري كه تور شيراز نه تنها از جهت گردشگران خارجي بلكه از سمت ايرانيان نيز با استقبال زيادي رو به رو گردد .

راهنماي مسافرت به شيراز

بهترين تور‌ شيراز
براي سفر به شيراز چندين راه وجود دارد كه هر كدام وضعيت و زمان خاص خويش را دارد . بعد شيراز از تهران 930 كيلومتر است و طي كردن اين مسافت با ماشين شخصي به طو رايج در كمترين حالت 10 ساعت طول مي كشد . سفرهاي زميني در حالي كه اين امتياز را دارند تا در طول سفر از مسير نيز لذت ببريد از در مسافتهاي اين چنيني ميسر خواهد شد كسالت‌آور و آزاردهنده باشند . اگر قرار به سفر با تور‌ زميني شيراز گردد قطار گزينش مناسب‌ تري است . تور شيراز با رده حدودا 12 ساعت زمان مي برد منتها زخم كمتري نسبت به ماشين خواهد داشت . زيباترين گلچين براي تور شيراز هجرت هوايي است زيرا كمترين زمان را خواهد داشت و راحت ترين نوع سفر است . با هواپيما از تهران حدودا 1 .30 تايم مي برد تا به شيراز برسيد . اين دسته سفر انگيزه مي گردد بتوانيد مجال بيشتري براي تفرج و عبور در شهر را داشته باشيد و از دوران تان زيادترين بكارگيري را ببريد .

كوچ به شيراز

بهترين‌ وقت سفر به شيراز
به طور كلي استان پارس كه در قسمت جنوبي ديار قرار دارا است از نظر آب و آسماني به دو منطقه تقسيم مي شود . بخشهاي شمالي و همين طور شمال غربي كه در دامنه‌ كوههاي زاگرس هستند ، آب و هوايي‌ كوهستاني و يخ تر دارند و هر چقدر به سمت جنوب و شرق اين استان برويد آب و اقليم رو به حرارت مي رود‌. شهر شيراز نيز كه تقريبا در ميانه استان قرار مي گيرد بيشتر هوايي گرم و خشك دارد . معمولا به دليل اين دسته آب و اقليم بهار خصوصا اواسط فروردين تا اوايل خرداد اقليم بهترين مورد خود را دارد . درختان سبز و سرزنده هستند و خيابانها پر از شكوفه مي شوند . البته اين تنها علت انتخاب اين زمان براي تور‌ شيراز نيست ، ولي در اين مدت مخصوصاً ارديبهشت ماه فستيوال هاي متعددي در شيراز برگزار مي توان و جذابيت كوچ را بيشتر مي به جا آورد .

بهترين زمان سفر به شيراز

نرخ تور‌ شيراز
موضوع‌ مخارج هاي سفر از جدي ترين بخشهاي آن بوده است و نزديك به نقش تعيين كننده اي دارا است . اين كه چه ميزان براي سفرتان قصد داريد بودجه بگذاريد تا حد مازاد در كيفيت سفرتان موثر شده است ولي فاكتورهايي وجود دارد كه ممكن بوده است بي‌نهايت براي شما مهم نباشد و اصلا اهميتي به آن ندهيد اما اثربخشي مازاد روي هزينههاي سفرتان بگذارد . مظنه تور‌ شيراز نيز به عوامل متفاوتي بستگي داراست كه اصلي ترين آنها هزينه اي براي جايگاه اقامت و همين حالت هزينه اي براي رفت و بازگشت تان است . براي انتخاب مهمانخانه و توقفگاه در شيراز انتخابهاي متعددي سابق رو داريد از مهمانسرا هاي پنج ستاره روزآمد و سنتي تا مسافرخانهها و هتلهاي 2 ستاره ، كه هر كدام بستگي به وضعيت كيفي و ميزان خدمات شان ارزش بسياري خواهند داشت . با مديريت اين موضوع و تعيين هتلي مناسب و در عين حال با قيمت معقول مي توانيد هزينههاي تان را كاهش دهيد . دومين سوژه در تور شيراز ارزان انتخاب وسيله خوب براي سفر است . ميسر خواهد شد تصور كنيد تور زميني‌ شيراز با رده و اتوبوس زياد ارزان تر خواهد بود ، البته كه اين وسايل كم‌ارزش تر هستند منتها زمان و انرژي زيادي از شما مي گيرند و كيفيت سفرتان را نيز تا حدودي تخفيف مي دهند . راهكار به درد بخور براي كاست هزينهها و عزيمت با تور شيراز كم‌بها تعيين پته هاي اكونومي شد . در سياحت هاي هوايي شما سه انتخاب براي نوع صندلي خود داريد كه داراي فرست پايه گران ترين ، بيزنس كلاس و اكونومي كم‌بها ترين مي گردد . وقت موقعي كه در سفر هستيد نهايتا 1 .30 است و براي اين مدت فراوان به بهره نيست به سراغ صندليهاي بيزنس كلاس يا فرست كلاس برويد . در نهايت تور‌ شيراز لحظه اخير نيز از جمله مهاجرت هاي كم‌قيمت است ، در اين نوع تور‌ها‌ كه به دليل تكميل وسع يا كمبودن مسافر در فصلي ويژه تخفيفهاي بخشش مي گذارند ، شما مي توانيد توري را با همان حال اما با قيمتي بسيار پايين تر ذخيره بكنيد .

قيمت تور شيراز

فرودگاه بين المللي شيراز
شيراز دو فرودگاه ميان المللي دارا است كه يكي از آنها به نام فرودگاه بين المللي دستغيب رسمي ترين و مهم فرودگاه آن است كه يكي از پرتردد تزين فرودگاههاي وسط المللي ايران نيز به حساب مي رود‌. اين فرودگاه به اعتبار فرودگاه ميانه المللي شهيد دستغيب هم آشنا خواهد شد كه هم پذيراي پريد هاي دروني و هم پذيراي پروازهاي خارجي است . فرودگاه در خيابان وسيع شاهچراغ قرار داراست و در فضا آن تاكسي راني و همين حالت اتوبوس براي حمل و حمل مسافران در نظر رفته مي شود است . البته از تور‌ شيراز را براي مهاجرت انتخاب بكنيد ، ترانسفر فرودگاهي جز خدمت‌ها سفرتان خواهد وجود داشت .

فرودگاه بين المللي شيراز

پرطرفدار ترين جاذبههاي گردشگري شيراز
شيراز شهر غزل و ادب فارسي يكي از مهم ترين شهرها در صنعت توريسم كشور است . اين شهر جاذبههاي كهن و طبيعي وفور داراست كه هر كدام از زمان و عصر اي خاص به جاي مانده شده .

تخت جمشيد
يكي از باشكوه ترين بناگر هاي تاريخي موجود در عالم كه قدمتي بسيار بيشتر از 2500 سال دارد . اين بنا در 57 كيلومتري ديار شيراز حقيقت شده است .

تيم پاسارگاد
پاسارگاد كه بيش از همه با آرامگاه كوروش بزرگ‌ آشنا مي توان ، تيم اي از آثار به جاي مانده باستاني مانند كاخ دروازه ، آرامگاه كمبوجيه و . . . است .


ق
حافظيه
امروزه آرامگاه يكي از عاليقدر ترين شاعران فارسي به اعتبار اخته خور الدين محمد بن بهاءالدين محمد حافظ شيرازي به يكي از ديدني ترين جاذبههاي گردشگري شيراز تبديل شده خواهد شد . آرامگاهي زيبا با نمايي گنبدي در ميانه باغي سرسبز با مساحت 2 هكتار از پربازديد ترين ديدنيهاي اين ناحيه است .


سعديه ، باغ ارم ، ارگ جوانمرد خانه زند ، بازارچه نماينده ، شاه چراغ ، آرامگاه سلطان شجاع ، مقبره خواجوي كرماني ، لاله‌زار هفت تنان ، باغ جهان نما ، مسجد نصير الملك از ديگر جاذبه‌هاي‌ ديدني و مهم شيراز هستند .

مهم ترين جذب هاي گردشگري شيراز

بهترين مهمانخانه هاي شيراز متناسب با بودجه شما
مسافرخانه پنج ستاره زنديه شيراز
اين مهمانخانه يكي از خوب ترين هتلهاي پنج ستاره شيراز است كه با وجود امكانات پايه يك و با كيفيت بخشهايي از آن اوقات و هواي سنتي و بومي داراست . هتل در خيابان هجرت درست عقب پيانو كريم خان شيراز قرار دارد و با 6 طبقه و 72 اتاق به مهمانان سرويس مي دهد . فضاي هتل كاملا شيك و درسي مي باشد و جزء هايي از ان همچنين تزئينات سنتي دارد . تمام اتاقها تلويزيون اينترنتيف صندوق امانات ، چاي ساز ، تهويه مطبوع و ايوان داراست . اتاقهاي بزرگتر ميز كار و همين حالت قسمتي به عنوان نشيمن دارند كه كاناپه و يا كرسي و صندلي براي آرامش خواهد داشت . هتل سه رستوران حقيقي دارد كه يكي كاملا طراحي كلاسيك داشته و ديگري كاملا سبك و سيلق سنتي خواهد داشت . يكي ديگر از رستورانها نيز در فضاي باز قرار دارد . اينترنت مجاني ، پاركينك رايپان ، سالن ورزشي ، سونا ، تابخانه سنتي ايراني ، ترانسفر ، كرايه اتومبيل از ديگر كارها اين مهمانسرا است . تنها وعده غذايي كه به مانند رايگان‌ يعني روي همان هزينه اقامتي لحاظ گشته صبحانه شده .

مسافرخانه چهار ستاره اليزه شيراز
اين هتل يكي از بهترين هتلهاي چهار ستاره شيراز است كه در منطقه‌ معالي آباد و كوي متخصصين واقع تبديل شده استو هتل از كامنت موقعيت در خطه خوبي قرار دارد و دسترسي خوبي به آثار باستاني و ديدنيهاي شيراز دارد . طراحي ميسر و در حالي كه حال كلاسيك مهمانخانه زيبايي خاصي به فضا داده و يقيناً بسيار شيك است . از اساسي ترين فعاليت‌ها هتل اليزه مي توان به ترانسفر ، گشت شهري ، صندوق امانات ، كرايه خودرو ، خدمات ماساژ ، جكوزي ، خدمت‌ها مختص براي معلولين ، اينترنت مجاني در لابي ، خشكشويي نشان كرده كه البته براي استفاده تعدادي از آنها مشابه گردش شهري حتما بايد هزينه اضافي پرداخت نماييد . كارها هتل به صورت B .B است يعني تنها صبحانه روي مبلغ اقامت در نظر گرفته شده است .

هتل سه ستاره‌ پارسيان شيراز
مسلم هتل سه اختر پارسيان يكي از بهترينها در نوع خود است . اين هتل با وجود سه ستاره‌ بودن امكانات عالي و مناسبي دارد . از نظر موقعيت دسترسي مهمانخانه به مسجد ياريگر الملك ، بازار نماينده ، ارگ كريم خان ، لاله‌زار نارنجستان صلابت و باغ دلشا بسيار آسوده خواهد بود و كم و بيش با هر يك از اين جاذبهها فاصله اي 1 تا 2 .5 كيلومتري دارد . هتل براي ميهمانان خود تنها فعاليت‌ها صبحانه را به صورت در كامنت گرفته بوده است و براي بقيه نويد ها حتما بايد جداجدا هزينه پرداخت گردد . در تمام اتاقها محفظه امانات ، اينترنت مفت ، تلويزيون و چاي ساخته وجود دارد . خدمت‌ها كلي هتل نيز محتوي ، اينترنت رايگان ، پاركينگ ، خشك شويي ، فعاليت‌ها ظاهر زيباي (آقايان) ، فروشگاه سوغاتي ، خدمات تور‌ مي گردد .

بهترين هتلهاي شيراز

بهترين و خوشمزه ترين غذاهاي شيراز
شيراز نيز مانند هر شهر يا مملكت ديگري خوراكي هاي بومي خود را دارد . از آنجايي كه بخش مهمي از سفر آشنا شدن با شناخت نوين و متفاوت ملت مي باشد ، تجربه كردن غذاهاي نو هر منطقه هم مي تواند ما را با آداب مردم بيشتر آشنا‌ كند‌ و هم محك اي لذت بخش و دلنشين خواهد بود .

كلم پلو

كوفته شيرازي

دوپيازه آلو

قورمه به

يخني نخود

رب پلو

قنبر پلو

معروف ترين غذاهاي شيرازي

بهترين‌ سوغاتي شيراز
شيراز سوغاتيهاي بسياري دارد از غذا ها و شيرينيهاي خوشمزه گرفته تا صنايه دستي غني و ارزشمند . از مهم ترين سوغاتيهاي اين بايد از عرق‌ بهار نارنج ، عرق بيدمشك ، يوخه (نوعي شيريني) ، مسقطي‌ شيراز ، بادام سوخته‌ ، صنايع دستي مينا كاري‌ ، خاتم كاري ، ظروف قلم‌ زني ، گليم و قالي نام برد . يقيناً شيراز خوراكيهاي خوشمزه ديگري هم دارا است نظير فالوده شيرازي و يا حلواي شيرازي كه خب حمل آنها براي جاده طولاني بغرنج است و عالي مي باشد از ميل كردن آنها در شهرستان شيراز كيف ببريد .

منبع:تور شيراز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۰:۵۷ توسط:گلبرگ موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :